Znalezienie pracy po ukończeniu studiów nie jest łatwe. Dobrze zatem poznać kilka prostych zasad, które znacznie ułatwiają znalezienie zatrudnienia.
Jeśli jesteś przekonany, że czas zakończyć naukę i rozpocząć karierę zawodową, powinieneś wiedzieć, jak efektywnie poszukiwać zatrudnienia. Przede wszystkim musisz sprecyzować swoje oczekiwania i potrzeby. Co chciałbyś robić, jaka branża Cię interesuje, czy praca powinna być zgodna z Twoim wykształceniem, czy na początek chcesz spróbować czegoś nowego. Sytuacja na rynku wskazuje, że większość ludzi pracuje w innym zawodzie niż ten wyuczony na studiach. Ekonomista może być doskonałym pracownikiem PR, a sprzedawca z powodzeniem może zająć pozycję marketingową. Zanim rozpoczniesz przeglądanie ofert pracodawców, powinieneś poznać rynek pracy – w polecanym artykule można przeczytać na temat sytuacji w stolicy Dolnego Śląska.
Postaw na mocne strony
Warunkiem zatrudnienia jest dobrze napisane CV oraz poprawny list motywacyjny skierowany do konkretnego potencjalnego pracodawcy. Wiedząc, gdzie chcesz pracować, warto zastanowić się, co naprawdę możesz zaoferować firmie. Takie pytanie jest także dość często zadawane przez rekruterów podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Każdy powinien doskonale znać na nie odpowiedź. Wielu kandydatów ubiega się o pracę a zazwyczaj tylko jedna osoba zostaje zatrudniona.
Konkurencja jest duża, dlatego tak ważne jest jej pokonanie. Czasem informacje zawarte w ogłoszeniu mogą sugerować, że nie spełniasz pewnych wymagań, jednak nie zawsze są one warunkiem otrzymania posady. Może zdarzyć się, ze Twoje mocne strony, predyspozycje będą bardziej decydujące dla rekrutera niż brak doświadczenia. Bieżące oferty pracy we Wrocławiu pojawiają się zawsze w serwisie „Aplikuj.pl”.
Wykorzystaj dostępną pomoc
Czasami podejmowanie decyzji o karierze zawodowej bywa trudne i dlatego skontaktowanie się z doradcą zawodowym może być dobrym pomysłem. Urzędy pracy i inne miejsca pomagające w aktywizacji zawodowej oferują możliwość skorzystania z takiej pomocy. Rozmowa z doradcą wskaże kierunek, w którym powinna biec nasza służbowa droga.
Po zarejestrowaniu się w urzędzie pracy otrzymasz nie tylko dostęp do bazy ofert pracodawców. Pamiętaj, także o ubezpieczeniu zdrowotnym oraz o możliwości skorzystania z bezpłatnych kursów i szkoleń podnoszących kwalifikacje. Jeśli chcesz zostać przedsiębiorcą, możesz ubiegać się o dofinansowanie do działalności gospodarczej. Podczas poszukiwania pracy najchętniej wykorzystuje się Internet. Portale dedykowane pracy zawierają wiele ofert zatrudnienia. Za ich pośrednictwem można także skorzystać z gotowych narzędzi, by np. stworzyć Curriculum Vitae czy list motywacyjny. Z artykułu zamieszczonego na „gwe24.pl” możesz dowiedzieć się na co zwracają uwagę pracodawcy.
Doceń mediów społecznościowych
Obecnie wielu ludzi jest online, czyli stale dostępnych w mediach społecznościowych. Nie dziwi więc fakt, że w tym medium skupiają się ludzie szukający pracy jak oraz rekruterzy prowadzący nabór na stanowisko do swojej firmy. Dzięki Facebook’owi czy Twitter’owi można znaleźć pracę. Nie chodzi tu tylko i wyłącznie o dotarcie do informacji o naborze, ale także o wypromowanie siebie i swojej kandydatury. Aktywność w grupach skupionych wokół pracy pozwala wypowiadać się na różne tematy oraz poznawać ludzi z branży.
To dobra metoda, by podczas szukania pracy wykorzystać znajomości. Także bardzo prawdopodobne jest, że gdy właściwie prowadzimy aktywność w portalach społecznościowych, rekruterzy sami do nas dotrą. Wszystkie metody szukania pracy mogą być pomocne, jednak nie wiemy, która okaże się najbardziej skuteczna. Z pewnością skrupulatna dbałość o realizację naszego planu działań w końcu zaprocentuje.