Skrót DOOH pochodzi od angielskich słów „Digital out-of-home” i może być tłumaczony jako zewnętrzna reklama cyfrowa. Coraz częściej mówi się o tym, że ta innowacyjna forma marketingu jest przyszłością reklamy. Trudno nie zgodzić się z tym stwierdzeniem, biorąc pod uwagę rosnący udział reklam dynamicznych w świecie reklam zewnętrznych. Czas zatem poznać najważniejsze zalety takiej formy promocji.
Mają większy wpływ na odbiorcę niż reklamy statyczne
Współczesny człowiek jest wystawiony na oddziaływanie wielu bodźców w tym samym momencie. Z całą pewnością ma na to wpływ intensywny rozwój technologii i powszechny dostęp do urządzeń elektronicznych. Liczna badania wykazują, że reklamy dynamiczne są znacznie bardziej zauważalne przez odbiorców niż ich statyczne odpowiedniki. Ruchome obrazy skuteczniej przyciągają ludzkie oko niż grafiki.
Najlepszym dowodem na to jest popularność mediów społecznościowych, których działanie opiera się na publikowaniu krótkich filmików wideo. Firma Screen Network specjalizuje się w reklamach DOOH i na swoim koncie ma również projekty interaktywne, które umożliwiają interakcje i są bardzo angażujące. Im więcej czasu odbiorca spędzi przed reklamą, tym większa szansa na to, że zapamięta firmę lub produkt.
Pozwalają na maksymalne dopasowanie do sytuacji
Sporą zaletą dynamicznych reklam DOOH jest zarządzanie wyświetlanymi treściami online w sposób zdalny w czasie rzeczywistym. W ciągu dosłownie kilku chwil z jednego miejsca można zmienić obrazy pokazywane na ekranie nawet na wszystkich ekranach rozmieszczonych w różnych częściach kraju. Ponadto możliwe jest zaprogramowanie systemu w taki sposób, żeby reklamy zawsze były dopasowane do sytuacji.
W praktyce oznacza to np. wyświetlanie innych treści rano i wieczorem, w weekendy czy też w zależności od pogody. Ponadto w przypadku niektórych interaktywnych instalacji firmy Screen Network możliwe było nawet zaangażowanie odbiorców do zabawy np. dzięki systemowi rozpoznawania wieku i płci. Technologia stojąca za reklamami DOOH pozwala także na znacznie szybsze poinformowanie o nowych promocjach niż np. w przypadku billboardów.
Nowoczesność jest w cenie
Marki promujące się przy pomocy cyfrowych reklam zewnętrznych mogą również budować swój wizerunek jako firmy stawiającej na innowacje. Jest to szczególnie istotne w przypadku branż, w których skojarzenia z nowoczesnością mogą bezpośrednio przekładać się na wyniki sprzedażowe. Taka sytuacja ma miejsce np. w branży urządzeń elektronicznych, w której innowacyjność odgrywa bardzo ważną rolę.
Ponadto stosowanie przez firmę nowoczesnej, angażującej formy reklamy może również sprawić, że dana marka będzie lepiej postrzegana przez odbiorców. Potencjalni klienci mogą uznać, że tak ciekawa i innowacyjna forma promocji oznacza wyższą jakość oferowanych produktów. Wielu odbiorcom łatwiej przychodzi identyfikowanie się z markami, które są uważane za nowoczesne i idące z duchem czasu.