Nie każdy potrzebuje sporego mieszkania, jeśli zamierza mieszkać samodzielnie albo w partnerem albo partnerką. Małe lokale to także doskonały sposób na lokatę pieniędzy. Gdy chcemy zdecydować się na zakup kawalerki, musimy jednak liczyć się z dość wysokim kosztem.
Chociaż mogą być ciasne, nieustawne i niewygodne, to jednak zainteresowanie nimi nie maleje. Kawalerki, ponieważ to właśnie o nich mowa, nadal znikają z rynku mieszkaniowego jak świeże bułeczki. Co więcej, w przeliczeniu na jeden metr kwadratowy mogą być znacząco droższe od mieszkań o większym metrażu!
Dlaczego tak chętnie kupujemy kawalerki?
Tak duża popularność małych mieszkań wynika z kilku powodów. Przede wszystkim warto zdać sobie sprawę z tego, że są one poszukiwane nie tylko przez osoby, które chcą w nich zamieszkać, ale również przez inwestorów. Inwestycja w kawalerkę jest najbardziej opłacalna. Małe mieszkania można łatwo wynająć – zarówno długoterminowo, na przykład studentom, jak również turystycznie, czyli oferować w nich noclegi dla turystów. Co więcej, małe mieszkanie można też łatwo spieniężyć – znalezienie kupującego jest wtedy znacznie prostsze niż w przypadku mieszkań o większym metrażu.
Wysokie ceny kawalerek
Średnio za kawalerkę w dużym mieście trzeba zapłacić od około 180 tysięcy złotych to nawet 260 tysięcy złotych. Najwięcej kosztują mieszkania w centrach – także te pochodzące z rynku wtórnego. Jeśli chodzi o nowe inwestycje we Wrocławiu i innych miastach na obrzeżach, ceny mogą być wtedy już niższe. Gdy jednak porównamy koszty mieszkań o metrażu do około 35 metrów kwadratowych z tymi większymi, możemy od razu zauważyć, że pod względem ceny za jeden metr kwadratowy są one droższe. Różnice mogą dochodzić nawet do 1000 złotych na jednym metrze kwadratowym!
O kawalerkę najtrudniej
Osoby zainteresowane zakupem kawalerek powinny pamiętać o tym, że znalezienie odpowiedniego mieszkania o mniejszej powierzchni może być dość trudne. Właśnie dlatego, po wyszukaniu atrakcyjnej oferty, nie warto zwlekać z jej rezerwacją – może ona błyskawicznie zniknąć z rynku.