Wielu Polaków emigrowało zarobkowo do Holandii, jednak w pewnym momencie przychodzi czas na rozliczenie dochodów z ubiegłego roku w urzędzie skarbowym, w tym wypadku konieczne jest załatwienie formalności poza granicami. Warto jednak wiedzieć, że urząd holenderki nie ma ściśle określonych terminów, które określałby do kiedy musimy złożyć właściwie wypełnione dokumenty. Oznacza, że o zwrot podatku możemy ubiegać się po terminie, jednak wówczas musimy liczyć się również ze znacznie dłuższym czasem oczekiwania na rozpatrzenie, a tym samym na otrzymanie zwrotu.
Dlaczego chodniki sznurkowe do biura to najlepszy wybór? Jak dobrać model idealny?
Chodniki sznurkowe wykonywane są z przędzy polipropylenowej. Chociaż jest to tworzywo sztuczne, odpowiednia obróbka pozwala nadać mu cechy, które pod wieloma względami przewyższają materiały naturalne. Dywany sznurkowe są szczególnie polecane biurom i innym budynkom, których podłogi są narażone na bardzo intensywne użytkowanie. To właśnie ten typ tekstyliów spełnia się tam najlepiej, zarówno pod względem praktycznym, jak i wizualnym.
Chodniki sznurkowe – jakie mają zalety?
Priorytetem przy wyborze pokrycia podłogowego w biurach jest przede wszystkim praktyczność. Dywany i chodniki w takich przestrzeniach muszą prezentować się nienagannie, co wiąże się z częstym praniem i odkurzaniem. Włókna polipropylenowe dzięki swojej zamkniętej strukturze nie chłoną zabrudzeń ani wody, dzięki czemu są bardzo łatwe w czyszczeniu i nie tworzą środowiska przyjaznego rozwojowi drobnoustrojów. Charakteryzuje je bardzo wysoka odporność na ścieranie, co jest istotne zarówno podczas sprzątania, jak i codziennego użytkowania przez wiele osób. Chodniki sznurkowe nie magazynują również kurzu, a ich spłaszczone runo pozwala w bardzo łatwy sposób pozbyć się go, nie dopuszczając do efektu poszarzenia. Poza wytrzymałością i trwałością, tekstylia tego typu charakteryzuje także szeroki wybór wzorów i kolorów, który pozwala dopasować je do każdego typu wnętrza. Co więcej, barwy włókien są zupełnie odporne na blaknięcie pod wpływem promieni słonecznych, dzięki czemu chodnik na długo zachowuje swoją oryginalną kolorystykę.
Chodniki sznurkowe do biura – jak wybrać?
Chodniki sznurkowe cieszą swoich użytkowników przede wszystkim trwałością oraz łatwością utrzymania w czystości, jednak nie bez znaczenia jest także ich design. Modne i ponadczasowe chodniki sznurkowe do biura pozwalają odpowiednio dopełnić aranżację wnętrza lub dodać jej charakteru. Biura utrzymane w stylu tradycyjnym, które cechują się kolorystyką inspirowaną naturalnymi barwami, można uzupełnić chodnikiem brązowo-beżowym, który doskonale wpisze się w cały klimat wystroju. Kiedy w pomieszczeniach panuje jednolitość odcieni oraz tekstur, warto postawić na tekstylia z mocniej zaakcentowanymi brzegami oraz deseniem w pasujących kolorach, może to być na przykład beżowo-brązowa kratka. Z kolei biura bardzo nowoczesne, w których nie brakuje akcentów szklanych i metalicznych, doskonale jest wykończyć chodnikiem sznurkowym w modnych szarościach, zwłaszcza z wzorem. Bardzo popularny, a jednocześnie nadal efektywny jest chodnik we wzór marokański, który potrafi zupełnie odmienić każde wnętrze i nadać mu wyjątkowego charakteru. Wybierając chodnik sznurkowy nie musimy kierować się kwestiami maskowania zabrudzeń czy też ewentualnością utraty koloru, ponieważ tekstylia tego typu są odporne na oba te czynniki.
Podłogi w biurach to powierzchnie bardzo intensywnie użytkowane, a co za tym idzie wymagają one również szczególnej ochrony. Warto w tym celu postawić na chodnik sznurkowy, który nie tylko doskonale się prezentuje, ale jest też wyjątkowo odporny na odkurzanie, pranie i czyszczenie, a także nawet na bardzo nasilone ścieranie mechaniczne.
Wynajem biura – jak negocjować warunki umowy?
Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na wynajem biur powinien zrobić to legalnie. Ustalając warunki najmu należy wszystkie punkty zapisać w umowie. Jest to zabezpieczenie zarówno dla najemcy jak i wynajmującego. Jak negocjować warunki z perspektywy przedsiębiorcy?
Komunikacja interpersonalna – w jakim zawodzie jest to przydatna umiejętność?
Komunikacja interpersonalna to umiejętność tak naturalna dla człowieka, że na co dzień mało kto się nad nią zastanawia. To błąd! Podpowiadamy, jak sprawdzić swoje umiejętności komunikacji interpersonalnej i predyspozycje zawodowe, by wybrać dla siebie pracę idealną!
Komunikacja interpersonalna na co dzień i w zawodzie
Komunikacja interpersonalna, w najprostszym ujęciu, to wymiana komunikatów pomiędzy dwiema osobami w celu przekazania myśli, uczuć, potrzeb itp. Jest podstawowym narzędziem, jakiego ludzie używają w celu komunikacji. Służy nam do niej nie tylko mowa – gesty, postawa, miny i wszystko to, co nazywa się mową ciała, również są narzędziem porozumiewania. Na kwestię komunikacji interpersonalnej można też spojrzeć szerzej. Psychologowie, pedagodzy i inni specjaliści zajmujący się doradztwem zawodowym, mówią o komunikacji jako o umiejętności rozmawiania. W tym ujęciu chodzi już nie tylko o samo wyrażanie komunikatów, ale o ich jakość, ładunek emocjonalny i precyzję. Tak rozumiana komunikacja interpersonalna jest umiejętnością nie tylko społeczną, ale także predestynującą do wyboru drogi zawodowej.
Wybór zawodu a umiejętności
Każdy, kogo czeka wybór zawodu, wie, jaka to trudna decyzja. Odczuwają to w szczególny sposób ludzie młodzi, stojący przed wyzwaniem podjęcia pierwszej pracy. Decyzji tego typu nie należy podejmować pospiesznie, warto wziąć pod uwagę wykształcenie, doświadczenie (nie tylko zawodowe, ale i wynikające z hobby), zainteresowania, a także analizę własnych mocnych i słabych stron. Każdy człowiek ma pewne predyspozycje zawodowe, które sprawiają, że w wykonywaniu danego rodzaju pracy odnajdzie się lepiej i szybciej. Predyspozycje zawodowe ściśle wiążą się ze zdolnościami, talentami, a także cechami charakteru danej osoby. Poziom rozwinięcia umiejętności, jaką jest komunikacja interpersonalna, bywa często kluczowy w określeniu predyspozycji zawodowych. To nie tylko kwestia tego, czy lubimy rozmawiać z innymi, ale przede wszystkim, czy robimy to skutecznie.
Komunikuj się zawodowo
W jakim zawodzie przyda się komunikacja interpersonalna? Na pytanie odpowiedź wydaje się prosta: w każdym! Nawet jeśli w danej pracy najważniejszy nie jest kontakt z klientem, to wciąż pozostają rozmowy ze współpracownikami czy szefem… Są jednak zawody, w których komunikacja interpersonalna nie tylko ułatwia pracę, ale jest nieodzowna. Lekarze, ratownicy medyczni, funkcjonariusze policji czy straży miejskiej i ochroniarze muszą skutecznie komunikować się z innymi, a umiejętność ta może zaważyć nawet na bezpieczeństwie życia i zdrowia. Nauczyciele nie osiągną celu edukacyjnego, gdy nie będą skutecznie formułować przekazów kierowanych do uczniów. Sprzedawcy, menedżerowie, specjaliści od public relations – nie przebiją się z komunikatem sprzedażowym i informacją, co jest najważniejszym zadaniem w ich zawodzie. Z drugiej strony, są zawody, jak laborant, archiwista, bibliotekarz i wiele innych, w których zdolności w zakresie komunikacji interpersonalnej nie są tak ważne.
Wykonaj darmowy test predyspozycji zawodowych i… poznaj siebie!
Jak więc dowiedzieć się o sobie tego, czy komunikacja interpersonalna jest naszą słabą czy mocną stroną, a dalej – czy szukać pracy w zawodzie, który jej wymaga, czy w takim, w którym schodzi ona dalszy plan? Odpowiedź na to pytanie może dać konsultacja z profesjonalnym doradcą zawodowym, który udzieli pomocy w wyborze zawodu. Pomocne okażą się także testy predyspozycji zawodowych! Można zrobić je o każdej porze, w dzień pracujący i święto, bez wychodzenia z domu – wystarczy odwiedzić stronę https://www.kierunekrozwoju.pl/, gdzie dostępny jest darmowy test predyspozycji zawodowych. Kilka minut poświęcone na wypełnienie testu nie tylko zaspokoi ciekawość, ale także przyniesie korzyść w postaci cennych wskazówek dotyczących predyspozycji zawodowych.
Artykuł sponsorowany.
CFD i Rynek kapitałowy
Rynek kapitałowy jeszcze niedawno był jedyną możliwością, z której mogli skorzystać inwestorzy. Do dziś pozostaje bardzo ważnym elementem rynku finansowego. Dzięki rozwojowi giełdy finansowej w Internecie i możliwościom, z których może skorzystać dosłownie każdy, tradycyjne możliwości inwestycyjne tracą na zainteresowaniu. Nic dziwnego, bo dzięki umiejętnemu zastosowaniu oferowanych narzędzi możliwe jest osiągnięcie dużego zysku w krótkim czasie.
Rynek kapitałowy to jeden z segmentów rynku finansowego. Zawierane są na nim transakcje o średnio- lub długoterminowych charakterze. Podstawowymi instrumentami finansowymi rynku kapitałowego są akcje i obligacje. To właśnie dzięki nim inwestor ma szansę na osiągniecie zysku.
Rynek finansowy a rynek kapitałowy
Rynek finansowy to ogół transakcji finansowych dochodzących między kupującym a sprzedającym. W praktyce sprowadza się to do sytuacji, gdzie jedna strona ma nadwyżkę, a druga chce to zainwestować. W zależności od typu rynku instrumenty finansowe mogą mieć różny charakter.
Jednym z rodzajów rynku finansowego jest rynek pieniężny. To miejsce, w którym dokonuje się krótkotrwałego obrotu instrumentami finansowymi. Przykładem takiego instrumentu może być bon skarbowy lub bon pieniężny. Za ich emisję odpowiada odpowiednio państwo lub bank centralny. Uzyskane w ten sposób środki służą pokryciu bieżących potrzeb.
Kolejnymi rynkami są: depozytowo – pożyczkowy (kapitał uzyskiwany w formie kredytów i pożyczek), walutowy (polegający na wymianie jednej waluty na drugą), instrumentów pochodnych lub kapitałowy (akcje i obligacje).
Czym są akcje, a czym obligacje?
Pojęcia te znane są chyba wszystkim. Różnią się one jednak, co do istoty zawieranych transakcji. Akcje de facto prowadzą zbycia i nabycia prawa własności, obligacje zaś mają charakter dłużny.
Najpopularniejszymi na rynku akcjami są te emitowane przez przedsiębiorstwa. Mają one na celu zapewnienie dodatkowego kapitału. Często jest to sposób na finansowanie dużych inwestycji, które nie byłyby możliwe bez dodatkowych fundatorów. Inwestor płaci więc pewną kwotę za akcje, a więc prawo własności. W taki sposób staje się współwłaścicielem firmy. W zależności od tego, ile procent udziałów posiada ma mniejszy lub większy wpływ na przyszłe decyzje podejmowane w firmie. Każdy z akcjonariuszy ma szereg różnych praw: głosu, do dywidendy, do udziału w masie spadkowej, poboru czy kontroli zarządu spółki.
Akcje mogą mieć charakter pierwotny lub wtórny. Pierwsze są nowym instrumentem na rynku, drugie zaś odkupuje się od poprzedniego inwestora.
Instrumentem finansowym, który nie daje jego nabywcy żadnych praw, jest natomiast obligacja. To swojego rodzaju pożyczka pewnego kapitału na określony czas. Wyróżnia się obligacje do roku czasu, od 1 do 5 lat, powyżej 5 lat oraz wieczyste. Najczęściej ten typ instrumentu finansowego jest emitowany przez państwo, ale też jego jednostki terytorialne.
Obecne znaczenie tradycyjnego rynku kapitałowego
Bez wątpienia inwestycje w akcje i obligacje są jednymi z najbardziej popularnych inwestycji od lat. Czy tak będzie nadal? Wydaje się, że nie. Dzisiejsze możliwości, które są oferowane m.in. na giełdzie Forex czy kontraktów cfd, stawiają tradycyjne możliwości w dość niekomfortowej sytuacji. To dzięki nim inwestorzy mają szansę na znacznie szybsze i większe zyski. Oba te wybory wymagają wiedzy i doświadczenia. Nie ma wiec powodu, dla którego inwestorzy mieliby wybierać mniej opłacalne inwestycje. Tym bardziej, że dzięki giełdzie finansowej oferowanej za pośrednictwem Internetu nie musisz nawet ruszać się z ulubionego fotela. Wystarczy kilka kliknięć, a na Twoim koncie będzie rosła kwota oszczędności.
Funkcjonalne i designerskie – pufy do nowoczesnych wnętrz
Nowoczesne pufy dostępne są w niemal nieskończonej gamie modeli, wzorów i kolorów. To szczególne meble – komfortowe w użytkowaniu, estetyczne, wyjątkowo atrakcyjne pod względem wizualnym, designerskie i niebanalne. Potrafią odmienić każde pomieszczenie, w którym się znajdą. Zakup jednej pufy może odświeżyć i uatrakcyjnić aranżację pokoju, jak i przedpokoju, czy np. tarasu.
Pufy w nowym stylu
Jeśli pufy kojarzą się nam z mieszkaniami naszych rodziców i babć, z lat 80. czy 90. minionego wieku, możemy być bardzo zdziwieni, gdy zainteresujemy się zawartością współczesnych katalogów, prezentujących nowoczesne meble, a pośród nich m.in. pufy.
Oczywiście pośród fantazyjnych modeli, znajdziemy również pufy utrzymane w tradycyjnym stylu, ale nasz wzrok na pewno przykują te, które wyróżniają się szczególnym kształtem i wzornictwem. Taka jest m.in. ciesząca się coraz większą popularnością pufa worek, in. zwana workiem Sako.
Wystarczy jedno spojrzenie, aby chcieć… z niej skorzystać. Pufa zaprasza do odpoczynku. Skąd jej nieregularny kształt? Pufy tego typu wypełnione są granulatem, który przyjmuje różne kształty, w zależności od tego, jaką pozycję przyjmiemy. Te w rozmiarze L czy XL pozwalają delektować się odpoczynkiem nawet w pozycji leżącej.
Worki Sako wykonane są z materiałów wierzchnich, które można łatwo utrzymać w czystości. To m.in. skóra ekologiczna czy poliester. Popularnością cieszą się również materiały wykazujące się podwyższonym poziomem wodoodporności, dzięki temu pufy worki można z powodzeniem przenosić na tarasy czy do ogrodów i nie obawiać się, że nagły deszcz zniszczy mebel.
Koloroterapia z pufą w tle?
Za Tobą kolejny ciężki dzień w pracy, na uczelni, w szkole? Marzysz o odpoczynku, chwili tylko dla siebie? Chciałbyś zanurzyć się w miękkim fotelu, rozluźnić napięte mięśnie, delektować się kawą, herbatą w towarzystwie dobrej książki albo filmu?
Jeśli chcesz dodać sobie energii, warto zwrócić uwagę na układającą się do Twoich potrzeb pufę Sako. Dużym powodzeniem cieszą się pufy utrzymane w takich właśnie, soczystych, mocnych zestawieniach kolorystycznych.
Harmonię do pokoju, w którym lubimy się relaksować, zapewnią z kolei pufy w kolorach natury i z takimi wzorami. Hitem ostatniego sezonu są m.in. motywy botaniczne – prym wiodą tu np. układy zielonych liści. Modne są też modele w stylu rustykalnym, ze wzornictwem nawiązującym do motywów ludowych. Takie pufy polecane są m.in. do sypialni.
Wielu zwolenników mają również pufy ze wzorami modernistycznymi, abstrakcyjnymi, kubistycznymi, idealnie komponujące się z wnętrzami minimalistycznymi. Pufy worki wykonywane są także z materiałów eleganckich, takich jak plusz. Tego rodzaju meble nadadzą nowego klimatu i odświeżą styl salonów.
Osobną kategorią są pufy do pokojów dziecięcych. Producenci oferują wiele wzorów puf, w tym worków Sako, które z pewnością będą prawdziwą frajdą dla dzieci. Są to pufy w wesołych kolorach, z ulubionymi przez dzieci motywami, np. samochodów, zwierzaków, postaci z kreskówek, kwiatów, groszków, pasków itp.
Czy pufy są meblami uniwersalnymi? Warto się o tym przekonać.
Idealne miejsce na event, szkolenie czy konferencję biznesową
Z organizacją konferencji biznesowej jest trochę jak z weselem – ciężko sprostać oczekiwaniom wszystkich gości, jednak należy dołożyć ku temu wszelkich starań, kreując wymyślne inscenizacje, które zostaną zapamiętane. Każdy detal ma znaczenie i żaden nie umknie uwadze przybyłych, jednak wszystko zaczyna się od miejsca, podobnie jak w przypadku wyboru sali weselnej.
Nie tylko firmowe „bicie piany”
Współczesne konferencje biznesowe odbywają się często pod hasłem przewodnim, które towarzyszy tym kilkudniowym spędom i przyświeca jako myśl przewodnia starannie dopracowanemu programowi, bawiąc gości oraz uatrakcyjniając firmowe tematy. Nic więc dziwnego, że lokalizacja, wybrana na tę okazję, powinna być spójna z dewizą tematyczną. Pracownicy i partnerzy bawią się zatem obecnie w zamkach, na statkach, w lesie i nad jeziorem. Szczęściem wobec oczekiwaniom organizatorów jest szeroka baza noclegowa, która potrafi sprostać nawet najbardziej wymyślnym pomysłom i wymaganiom. Internetowy portal konferencje.pl skupia w sobie setki pomysłów, które realizują się za pomocą kilku kliknięć w przeglądarce. Mając bowiem wizję miejsca, z łatwością można odszukać dogodne warunki, które będą dostosowane do liczby gości, programu, lub specyfiki przeprowadzanych zajęć. Dzięki zadanym wskaźnikom, program w łatwy i czytelny sposób potrafi przygotować spersonalizowaną ofertę skrojoną na miarę, pomagając tym samym w trudnych wyborach, szerokiej puli zaplecza hotelowego.
Konferencja w trakcie i po godzinach
Patrząc przez pryzmat organizacji szkolenia, koniecznym jest, aby wybrana lokalizacja była dostosowana do wymagań organizatora, ale przede wszystkim wszystkie niezbędne i towarzyszące spotkaniu narzędzia, działały bez zarzutu. Ważnym jest zatem wyposażenie sali w sprawne sprzęty audiowizualne, oraz akcesoria sprzyjające komfortowi uczestników, którzy przez długi czas będą korzystać z przestrzeni tj. klimatyzacja lub wygodne krzesła.
Wiedząc jednak, że na nauce dzień się nie kończy, organizatorzy dbają o to, aby zaplecze integracyjne umilało czas gości, dlatego strefy rozrywki czy relaksu także są mile widziane. Oprócz tego znaczące wrażenie mają posiłki i napoje serwowane przyjezdnym, więc hotelowa gastronomia powinna być na wysokim poziomie. Wszystkie te przesłanki rzutują na wizerunku organizatora, który dźwigając ten ciężar stara się sprostać wszystkim wymaganiom. W tym celu pomoc portalu konferencje.pl jest nieoceniona, ponieważ wyszukiwanie idealnego punktu na podstawie tworzonych przez siebie oczekiwań jest bardzo proste i potrafi zlokalizować miejsce, które zadowoli nawet najbardziej wymagających klientów.
Jak przygotować się do kontroli skarbowej?
Najlepszym przygotowaniem do kontroli skarbowej jest rzetelne prowadzenie bieżącej dokumentacji. Księgowanie wszystkich przychodów i dochodów, a także rozliczanie wszystkich podatków z pomocą specjalistów od księgowości może uchronić od niepotrzebnego stresu i jakichkolwiek błędów czy pomyłek. Nawiązanie współpracy z lokalną firmą księgową, na przykład z biurem rachunkowym z Poznania Łazarza, pozwala uporządkować dokumentację, dzięki czemu przygotowanie do kontroli skarbowej będzie raczej wykonaniem kilku rutynowych czynności niż chaotycznym poprawianiem błędów w ostatniej chwili.
Urząd skarbowy chcący przeprowadzić kontrolę podatkową w firmie jest zobowiązany powiadomić właściciela o planowanej kontroli na co najmniej 7 dni przed jej rozpoczęciem. Za zgodą właściciela lub w przypadku podejrzenia popełnienia przestępstwa kontrola może odbyć się w terminie krótszym niż 7 dni od otrzymania zawiadomienia. W takim zawiadomieniu wyszczególniony musi być okres i zakres kontroli, to znaczy: dokumentację dotyczącą jakiego okresu i jakich konkretnie podatków chce badać Urząd Skarbowy.
Mając taką wiedzę przedsiębiorca jest w stanie przygotować adekwatną dokumentację. Warto wspomnieć iż kontrolerzy mają prawo żądać przetłumaczenia dokumentów (na koszt kontrolowanego) w języku obcym na język polski – i że bardzo często z tego prawa korzystają. Z tego powodu warto zawczasu przetłumaczyć wszystkie odpowiednie dokumenty.
Jeśli w trakcie przygotowywania dokumentacji przedsiębiorca tudzież księgowi znajdą jakiekolwiek nieprawidłowości, mogą je poprawić poprzez wniesienie odpowiedniej poprawki czy korekty do odpowiedniego urzędu. Takie dokładne zlustrowanie wszystkich dokumentów nie zaszkodzi, jednak nie jest możliwe wyłapanie wszystkich omyłek w niechlujnie prowadzonej dokumentacji w trakcie siedmiu dni nerwowych przygotowań do przybycia kontrolerów.
O kontroli należy też powiadomić wszystkich pracowników, zwłaszcza tych, którzy mają lub mieli jakikolwiek związek z księgowością i rozliczaniem podatków w sprawdzanym okresie. Kontrolerzy mogą chcieć z nimi porozmawiać lub wezwać ich do złożenia wyjaśnień, dlatego ważne jest, by byli obecni w trakcie kontroli. Również właściciel ma obowiązek być obecnym podczas kontroli. Jeżeli z ważnych przyczyn jest to niemożliwe, powinien on wyznaczyć swojego reprezentanta lub pełnomocnika i zgłosić ów fakt do odpowiednich organów – Urzędu Skarbowego oraz wójta, burmistrza lub prezydenta miasta, a oryginał lub odpowiednie poświadczony odpis pełnomocnictwa przedłożyć do dokumentacji kontroli skarbowej.
Ostatnią sprawą, o której trzeba pamiętać przygotowując się do kontroli skarbowej jest odpowiednie przyjęcie kontrolujących. Do obowiązków kontrolowanego należy zapewnienie im warunków do pracy, co w praktyce często oznacza udostępnienie im pomieszczenia, w którym mogą gromadzić i sprawdzać dokumentację, a także udostępnianie wszystkich potrzebnych dokumentów. To już wszystko! Jak widać, przygotowanie się do kontroli skarbowej wcale nie jest trudne.
Pięć rzeczy o których warto pamiętać, zapisując się na angielski
Nauka języka angielskiego nie jest trudna i uciążliwa. Co więcej, coraz częściej pracodawcy oczekują jego znajomości, przynajmniej w stopniu komunikatywnym. Zapisując się na kurs języka angielskiego, warto jednak pamiętać o kilku podstawowych rzeczach, by opanować go szybko i efektywnie. Zanim wybierzesz szkołę lub nauczyciela, przeczytaj kilka wskazówek, które pomogą Ci w przyszłości cieszyć się z użytkowania tego obcego języka.
Humanisto – wybierz dobre studia!
Duży wybór kierunków humanistycznych sprawia, że decyzja o wyborze studiów jest trudna. Drugim problemem jest to, że ukończenie niektórych kierunków uniemożliwia znalezienie dobrej pracy, dlatego należy także kierować się głosem rozsądku. Po jakich studiach można liczyć na dobre zatrudnienie?