niedziela, wrzesień 8, 2024

Strony internetowe dla urzędów miast. Czym się charakteryzują?

0
Strony internetowe dla urzędów miast. Czym się charakteryzują?

Przynajmniej kilka razy każdy z nas odwiedza stronę urzędu swojego miasta, po to by zasięgnąć informacji o nadchodzących zmianach dokumentów czy sprawdzić aktualizację którejś z ustaw. Przeszukiwanie stron internetowych urzędów nie należy do najprostszych, jest na nich nagromadzonych sporo informacji, sporo treści, przez które trzeba się przedrzeć, by dotrzeć do tematu, który nas interesuje. Jaka powinna być strona internetowa dla urzędu miast? Kilka zdań na ten temat poniżej.

Treści na stronie jako źródło wiedzy dla odbiorców

Strony internetowe urzędów nie są miejscem, w których podawane są oficjalne informacje, ponieważ strona www urzędu ma być miejscem szybkiej reakcji na zaspokojenie wiedzy użytkowników witryny. Po wejściu na stronę często można zauważyć gęste struktury informacji, które często na witrynach są dzielone na kategorie typu: samorząd, sport i turystyka, mieszkańcy itd. Jest to nawet wygodne rozwiązanie, ponieważ w jakiejś części ułatwia odszukanie tematu, którego poszukujemy. Materiały dotyczące aktów prawnych i inne treści o charakterze niepublicznym są umieszczane na drugim planie, główną rolę odgrywają tu wiadomości „pierwszej potrzeby”, skierowane do odbiorców korzystających z Internetu.

Jakie materiały powinny odgrywać kluczową rolę?

Szczególną uwagę należy zwrócić na to, by treści były uniwersalne – musi je zrozumieć zarówno polityk, jak i turysta czy mieszkaniec. Strony internetowe muszą dostosowywać sposób prezentowania informacji w taki sposób, by osoby z orzeczeniem niepełnosprawności również mogły z nich korzystać, dotyczy to np. osób ze słabym wzrokiem czy starszych (wymagania WCAG 2.0). Materiały powinny być wyróżnione w odpowiedni sposób, powinny mieć kontrast między tłem a tekstem, a wszelkie filmy czy nagrania audio muszą mieć opisy tekstowe i napisy. Wszystkie te udogodnienia mają zapewnić dostępność cyfrową dla osób niepełnosprawnych. Na stronach internetowych urzędów znajdują się również przekierowania stron, na których załatwić można sprawy za pośrednictwem Internetu, jak np. ePUAP.

Strona urzędu miasta jest jego wizytówką

Dlatego warto zadbać o jej przejrzystość i funkcjonalność. Dopasowanie treści do użytkownika to jedno, jednak estetyka strony jest równie istotna. Skoro wiadoma jest grupa potencjalnych użytkowników, mających odwiedzić witrynę to ważne jest przystosować ją tak, by była dla nich uniwersalna. Wyszukiwanie treści nie powinno sprawiać trudności, a wygląd strony nie powinien drażnić oka, więc ważne jest zadbanie o klarowną nawigację i intuicyjne menu. Kolejnym ważnym elementem jest responsywność, o czym świadczy fakt, że ponad połową użytkowników Internetu korzysta z urządzeń mobilnych, dlatego RWD jest niejako musem w przypadku internetowych stron urzędów.

Warto pamiętać, że strona urzędu miasta to jego wizytówka, ponieważ każdy może na nią wejść i wydać opinię. Zdecydowanie widać postęp w wyglądach stron internetowych urzędów, są one bardziej przystępne dla użytkowników, jednak ciągle zgromadzonych jest tam ogrom treści, mogących przytłoczyć odwiedzających. Nie mniej jednak strony te znajdują swoje zastosowanie i ciągle są rozwijane, dlatego należy pamiętać o tym, że przede wszystkim mają być one funkcjonalne i stworzone z dbałością.

Pomoc prawna przy zakładaniu spółki

0
Pomoc prawna przy zakładaniu spółki

Wielu przedsiębiorców, którzy są dopiero na samym początku przygody związanej z otwarciem i prowadzeniem własnego biznesu, ma problemy z uruchomieniem firmy. O ile zarejestrowanie jednoosobowej działalności gospodarczej nie jest obecnie szczególnie kłopotliwe ani skomplikowane (całość odbywa się przy jednym okienku w urzędzie miasta lub gminy), to w wielu wypadkach pojawiają się wątpliwości, jak założyć spółkę z o.o. Głównym problemem może być tu większa ilość formalności czy też decyzja odnośnie rodzaju spółki, kosztów, kwestii prawnych czy form opodatkowania. Warto wówczas skorzystać z rad fachowców, którzy udzielą wsparcia i cennych wskazówek jeszcze przed wystartowaniem firmy.

Dobrym pomysłem jest z pewnością rejestracja spółek z pomocą kancelarii KTMH, która zatrudnia doświadczonych i wykwalifikowanych pracowników, doskonale znających się na tego typu sprawach. Dzięki nim przejście przez początkowy etap biznesu i podjęcie szeregu decyzji nie będzie już tak wielkim wyzwaniem. Zamiast więc zastanawiać się, jak założyć spółkę z o.o., lepiej po prostu skontaktować się z pracownikami kancelarii. Cały proces uruchamiania biznesu będzie wówczas o wiele prostszy, przebiegnie sprawniej i narazi przedsiębiorcę na mniej stresu. Rejestracja spółek z pomocą kancelarii KTMH pozwala również zaoszczędzić sporo czasu.

Warto zaznaczyć, że KTMH.pl to kancelaria o dość szerokim zakresie działania, która oferuje swoim klientom kompleksowe usługi – także te związane z prawem do własności intelektualnej. Wielu właścicieli spółek, firm czy marek nie wie np., ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego (https://ktmh.pl/ile-kosztuje-zastrzezenie-znaku-towarowego/) oraz jak przebiega cały ten proces, zwłaszcza że przepisy w tej kwestii podlegają częstym zmianom. Profesjonaliści, zatrudnieni w kancelarii KTMH.pl, potrafią dokonać szybkich analiz oraz zadbać o wszystkie kwestie formalne i urzędowe (składanie podań, wniosków itp.). Bez problemu udzielą więc odpowiedzi na pytanie, ile kosztuje zastrzeżenie znaku towarowego i pomogą przebrnąć przez wszystkie etapy tego działania.

Księgowość uproszczona – kiedy można z niej skorzystać?

0
Księgowość uproszczona – kiedy można z niej skorzystać?

Prowadzenie ksiąg rachunkowych ma różne wymiary i różne aspekty. Sposób ich sporządzania zależy przede wszystkim od charakteru i rozmiaru danej działalności gospodarczej. Mniejsze oraz osiągające skromniejsze przychody firmy mogą skorzystać z tak zwanej małej księgowości. Na czym polega księgowość uproszczona? Kto i kiedy może się na nią zdecydować?

Jakie zyski przynoszą nowe apartamenty w Gdańsku?

0
Jakie zyski przynoszą nowe apartamenty w Gdańsku?

Na nieruchomościach można zarobić dzisiaj znacznie więcej niż na lokatach bankowych czy funduszach inwestycyjnych. Mieszkanie czy apartament na wynajem to stałe, bezpieczne zyski, które pozwalają ze spokojem myśleć o przyszłości.

Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli co warto wiedzieć na temat ubezpieczeń

0
Przezorny zawsze ubezpieczony, czyli co warto wiedzieć na temat ubezpieczeń

Nigdy nie wiadomo, co może nas spotkać w życiu. Dlatego trzeba być przygotowanym na różne ewentualności – zarówno te dobre, jak i te mniej przyjemne. Jak się zabezpieczyć przed przykrymi zdarzeniami? Czy w ogóle jest to możliwe? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym artykule.

Co robić w przypadku pożaru auta?

0
Co robić w przypadku pożaru auta?

Przy gaszeniu samochodu najważniejsze jest zapewnienie bezpieczeństwa wszystkim pasażerom auta. Wbrew pozorom samochód nie wybucha tak szybko, jak dzieje się to na filmach, a przy posiadaniu odpowiedniej wiedzy, gaśnicy samochodowej i zachowaniu spokoju można sobie z takim pożarem poradzić.

Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki chatbotom?

0
Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki chatbotom

Generalnie, wystarczą cztery działania, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki chatbotowi. Te cztery działania opisane są pod koniec tego artykułu. Zanim jednak o tym, dwa słowa na temat tego czym jest chatbot i dlaczego jest on tak istotny z punktu widzenia marketingu teraźniejszości i przyszłości.

Czym jest chatbot?

Chatbot to program, który pozwala użytkownikom komunikować się ze stroną danej firmy przy pomocy języka naturalnego. Wyposażony w wiedzę dotyczącą produktów i usług firmy pozwala użytkownikowi natychmiast uzyskać odpowiedź na najważniejsze pytania dotyczące firmy, produktu lub konkretnej usługi i przenosi komunikację marketingową na zupełnie nowy poziom. Chatbot to narzędzie digital marketingu przyszłości, które powoli wchodzi do mainstreamu. To tak w skrócie.

Technicznie, w tym momencie, najpopularniejszy rodzaj chatbota wykorzystywanego w biznesie to chatbot scenariuszowo-konwersacyjny, czyli program, który wyposażony jest w (1) zestaw informacji: (a) zbiór pytań, (b) intencji wynikających z tych pytań i (c) odpowiedzi, które należy udzielić w reakcji na daną intencję, (2) scenariusz potencjalnych konwersacji oraz (3) mechanizm analizujący język naturalny, który to mechanizm sprawia, że chatbot jest w stanie odpowiedzieć nie tylko na dosłownie zaprogramowane pytanie, ale także na pytanie zadane w podobny sposób, z podobną intencją jak to, które zostało wpisane do programu. Dzięki temu chatbot jest w stanie rozmawiać z użytkownikiem niczym realna osoba.

Dlaczego chatboty są ważne dla marketingu?

Ponieważ:

– ułatwiają komunikację (czasem łatwiej spytać bota niż człowieka, czy szukać samemu odpowiedzi w faq),

– pomagają w profilowaniu użytkowników i utrzymywaniu bardziej spersonalizowanych relacji,

– angażują potencjalnego klienta,

– zwiększają konwersję,

– pomagają w tworzeniu wizerunku nowoczesnej firmy,

– przyspieszają reakcję na działania aktualnych i potencjalnych klientów,

– etc.

W czym konkretnie chatbot może pomóc firmie?

Generalnie, jeżeli jest jakaś czynność lub rozmowa, która posiada skrypt działania, jest to czynność lub rozmowa, którą może wykonywać chatbot w połączeniu ze sztuczną inteligencją analizującą informacje pozyskiwane przez chatbota.

Ułatwianie komunikacji z użytkownikami

W jednych z niedawnych badań okazało się, że użytkownikom dużo łatwiej odezwać się do chatbota, niż do człowieka. Oczywiście, zapewne wyniki te dotyczą tylko części społeczeństwa, ale biorąc pod uwagę, że dla wielu osób kontakt z automatem przestaje być czymś trudnym, a wręcz staje się bardziej pożądany od kontaktu z człowiekiem (jak w przypadku kas samoobsługowych w  sklepach), można podejrzewać, że coraz więcej ludzi będzie uznawało, że chatboty są ‘fajne’ (bo chatbot się na klienta nie zirytuje, zawsze odpowie na pytania zadane przez klienta, etc.) i będą z nich korzystać.

Obsługa klienta

– Chatbot może pomóc klientowi w rozwiązywaniu problemów instruując go jak powinien się zachować krok po kroku, albo pomóc przeszukując FAQ i przedstawiając w przystępny sposób odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania – tłumaczy specjalista z krakowskiej Agencji Social Media Brandbay.pl

Zdobywanie i segregowanie leadów

Chatbot może pomóc firmie w zdobywaniu i segregowaniu leadów. W tym przypadku zapytania wpisywane przez użytkownika mogą pomóc programowi dokonać analizy potencjalnego użytkownika (na podstawie wiedzy z przeszłych rozmów lub zaprogramowanych parametrów) i przyporządkować go do odpowiedniej kategorii. Dzięki temu zespół ds. marketingu zdobędzie cenniejsze informacje dotyczące potencjalnego klienta niż tylko jego dane teleadresowe wpisane w formularzu kontaktu.

Angażowanie użytkowników

Chatbot może dzielić się z użytkownikiem informacjami dotyczącymi produktów i usług firmy, ale także może zostać wyposażony w moduł rozrywkowy (opowiadanie żartów, quizy), który pozwoli użytkownikowi zrelaksować się podczas rozmowy lub oczekiwania na kontakt z ludzkim konsultantem.

Wsparcie przy sprzedaży

Chatbot może pomóc w procesie sprzedaży podpowiadając użytkownikowi kolejne kroki, pomagając w dokonywaniu rezerwacji, etc.. Można go też zintegrować z asystentem Google.

Połączenie z asystentem Google

Na polskim rynku już dwie firmy: Play i eSky połączyły swoje chatboty z asystentem Google, przez co zyskały duży rozgłos medialny.

Jak zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki chatbotowi

Właściwie, wystarczą cztery proste kroki, aby zwiększyć skuteczność działań marketingowych dzięki chatbotowi.

  1. Uruchomienie chatbota

Przede wszystkim należy go jak najszybciej uruchomić. To może być nawet prosty chatbot, który jedyne co robi, to wita się z klientem i proponuje kontakt z ludzkim konsultantem.

  1. Gromadzenie danych

Drugą czynnością, którą powinniśmy zrobić jest rozpoczęcie gromadzenia danych z interakcji z chatbotem (ile osób wchodzących na stronę wchodzi w interakcje, jak przebiegają te interakcje, które odpowiedzi chatbota powodują, że ludzie kontynuują interakcje, a które sprawiają, że ludzie rezygnują z interakcji, jak wpływają one na konwersje, rezygnację ze skorzystania z oferty, etc.). W związku z tym nasz chatbot powinien być zaopatrzony w mechanizm gromadzenia tych danych (najlepiej zbierać dane surowe, które będzie można na różne sposoby obrobić).

  1. Analiza danych i ich wykorzystanie

Trzecia czynność, to prowadzenie bieżących analiz dotyczących wpływu chatbota na zachowania użytkowników i korzystanie z tych analiz do bieżących kontaktów z klientami oraz wprowadzania odpowiednich modyfikacji do: strategii marketingowej, oferty (promocje, up-selling, cross-seling, etc. – gdy wiele osób pyta chatbota o konkretną usługę lub produkt, warto o tym pomyśleć), instrukcji dla użytkowników (gdy wiele osób pyta o to samo, być może FAQ jest źle skonstruowane, co może odstraszać użytkowników), samego chatbota, etc.

  1. Integracja z asystentem Google i poinformowanie o tym świata

Czwarta czynność, to integracja chatbota z asystentem Google, gdyż dzięki temu mamy większe szanse na zostanie poleconym przez Google oraz możemy chwalić się, że jesteśmy nowoczesną firmą, co oczywiście samo w sobie także może pomóc naszym działaniom marketingowym.

I właściwie tyle wystarczy, żeby chatbot zaczał przynosić nam korzyści. W przyszłości będziemy mogli go rozbudowywać, dodawać akcje, pełniej integrować ze stroną, etc., ale na początek wystarczą te cztery proste kroki.

Jak zorganizować poranek i zyskać więcej czasu?

0
Jak zorganizować poranek i zyskać więcej czasu?

Jeśli każdy poranek zaczyna się dla Ciebie tak samo – najpierw milion drzemek w telefonie, później brak czasu na kąpiel i śniadanie i niezależnie od wszystkiego zawsze jesteś spóźniony – koniecznie zapoznaj się z naszymi poradami, dzięki którym zoptymalizujesz swój czas i nauczysz się większej systematyki.

Studencie – zobacz, jak zapłacić mniej za ubezpieczenie pierwszego auta!

0
Studencie – zobacz, jak zapłacić mniej za ubezpieczenie pierwszego auta!

Jesteś studentem? Z pewnością zależy Ci zatem na tym, by OC Twojego pierwszego samochodu kosztowało jak najmniej. Niestety towarzystwa ubezpieczeniowe nie darzą młodych kierowców zaufaniem, stąd też wysokie stawki ubezpieczeń dla młodych osób. Sprawdź, jak na tym zaoszczędzić!

Kupować czy wynajmować mieszkanie? – eksperci radzą

0
Kupować czy wynajmować mieszkanie? - eksperci radzą

Kupić mieszkanie, czy wynajmować? Takie pytanie zadaje sobie wiele osób, które nie miały okazji dostać domu czy mieszkania w spadku.

ZOBACZ TEŻ