Tradycyjne pozycjonowanie to pojęcie stosowane do procesów SEO bazujących na metodach stosowanych już dwie dekady temu. I chociaż w niektórych przypadkach zdaje ono nadal egzamin i daje naprawdę dobre efekty, pozycjonerzy powoli z niego rezygnują. Powodem są coraz bardziej złożone algorytmy Google, które z łatwością wychwytują strony pozycjonowane i często nakładają na nie filtry lub wręcz bany. Aby uniknąć takich przykrych sytuacji branża SEO zaczyna iść w stronę tak zwanego pozycjonowania kierunkowego. To ono ma zapewnić najlepsze efekty, ale i bezpieczeństwo całego procesu.
Pozycjonowanie kierunkowe
Celem pozycjonowania kierunkowego jest zwrócenie się przede wszystkim w stronę widocznych efektów poprzez odpowiednio dobrane działania. Firma pozycjonerska jak chociażby https://www.ibif.pl/oferta/pozycjonowanie opracowuje więc najpierw strategię, której celem jest zbadanie konkurencyjności danej strony, wybór odpowiednich słów kluczowych oraz zaplanowanie kolejnych działań. Te ostatnie obejmują przede wszystkim metody użyte do pozycjonowania, które powinny być maksymalnie zróżnicowane i jednocześnie wzajemnie się uzupełniać. Dużym błędem jest organizowanie wszelkich działań SEO wyłącznie w oparciu o jeden lub dwa (nawet sprawdzone) sposoby. Dywersyfikacja metod pozwala na szybszą reakcję i łatwiejsze uzyskanie efektów.
Zwiększony ruch na stronie
A tymi są nie tylko akcje podjęte przez internautów, czyli skorzystanie z usługi albo zamówienie towaru. To także zwiększenie ruchu na stronie docelowej, wypromowanie jej i zbudowanie w klientach świadomości jej istnienia. Nawet jeśli internauta nie kupi nic za pierwszym razem, to po wizycie na takiej stronie ją zapamięta; możliwe też, że pamiętając jej nazwę poleci ją też dalej swoim znajomym lub rodzinie. Przy kolejnej okazji wejdzie na stronę już bezpośrednio i dokona transakcji mając w tyle głowy świadomość, że jest to strona znana i warto jej zaufać.
Frazy i ich wybór
Przyciąganie internautów do strony www możliwe jest dzięki wysokim wynikom w Google na poszczególne frazy kluczowe. W praktyce więc lepiej rozszerzać ich katalog niż go ograniczać do kilku lub kilkunastu pozycji. Szczególne znaczenie mogą mieć frazy z tzw. długiego ogona, czyli konkretne, bardzo szczegółowe i obejmujące na przykład techniczne parametry. Wejścia z takich fraz nie są liczne jak z ogólnych albo lokalnych, ale to one dają największą konwersję działań (stosunek liczby wykonanych akcji, zakupu produktu do liczby osób wchodzących na witrynę). Z tego powodu długie ogony są szczególnie ważne przy pozycjonowaniu sklepów internetowych oraz witryn, na których oferowane są konkretne usługi.