Jak nowoczesne rozwiązania płatnicze B2B, takie jak PragmaPay, zmieniają rynek

BNPL to rozwiązanie, które szturmem wkroczyło do segmentu B2B. Dzięki niemu firmy mają możliwość dokonywania większych wydatków, bez ryzyka utraty płynności finansowej. Na czym dokładnie polega taki model finansowania i jak sektor B2B może na nim skorzystać?

Elastyczne metody płatności, czyli finansowanie BNPL

BNPL (kup teraz, zapłać później) to rozwiązanie, które stało się odpowiedzią na problemy konsumentów wynikające najpierw z pandemii koronawirusa, a później galopującej inflacji. Nowoczesne płatności BNPL pozwalają bowiem na zakup danego towaru lub usługi nawet w momencie, gdy nie posiadamy określonych środków lub nie chcemy ich wtenczas zamrażać. Operator finansuje zamówienie, natomiast klient opłaca je w ustalonym czasie w całości lub w ratach. W przypadku uregulowania faktury w terminie, kupujący nie płaci dodatkowych kosztów z tytułu korzystania z usługi. Nie dziwi zatem fakt, że tak wygodne finansowanie stało się bardzo popularną metodą. Jak pokazują statystyki, aż 10% rynku pożyczkowego w Polsce dotyczy płatności odroczonych. Z kolei wg Polskiego Instytutu Ekonomicznego, wartość branży BNPL rośnie ok. 400% w skali roku! Naturalnym następstwem rewolucji w sektorze B2C okazał się rozwój płatności elastycznych także dla biznesu.

Płatności odroczone dla biznesu. Jak rozwiązania typu PragmaPay rewolucjonizują sektor B2B?

W wielu branżach spotyka się wydłużone terminy płatności sięgające 30, 60, a nawet 120 dni. Taki standard jest korzystny dla kontrahentów, natomiast dla firmy wystawiającej fakturę – niekoniecznie. Firma zamraża wówczas aktywa, ponieważ przez długi okres nie otrzymuje zapłaty za dostarczony towar czy wykonaną usługę. Z kolei niedostosowanie się do reguł rynkowych, może spowodować utratę klientów.

W odpowiedzi na ten problem, narodziła się potrzeba znalezienia rozwiązania, które umożliwi utrzymanie sprawnego łańcucha dostaw, bez konieczności zaciągania kredytu w banku. Takim rozwiązaniem okazały się usługi odroczonych płatności, jak np. PragmaPay, które stanowi wiodący produkt na polskim rynku (https://pragmago.tech/pl/). Dzięki niemu Klient (z sektora B2B) dokonując zakupów na stronie internetowej dostawcy, nie musi natychmiast regulować wartości zamówienia, ale skorzystać z odroczonej płatności (w całości lub w ratach). Zakupy są realizowane, ponieważ środki zostaną przelane przez operatora BNPL na konto sprzedającego niemal od razu, natomiast po upływie określonego w umowie czasu, kontrahent opłaca fakturę otrzymaną od dostawcy BNPL. Jak widać, proces nie jest skomplikowany, a w celu sfinalizowania zakupu wystarczy wypełnić prosty wniosek online. Decyzję otrzymamy w kilka minut.

Zyski dla kupującego i sprzedającego

BNPL to zdecydowanie rozwiązanie win-win, w którym obie strony odnotowują korzyści. Kupujący staje się wiarygodnym klientem, nie stanowiącym ryzyka dla sprzedawcy. Nie musi natychmiast inwestować własnych środków na różne cele zakupowe, za to może opóźnić płatność w czasie (szczególnie jest to przydatne przy nieregularnych obrotach w firmie, np. w branżach sezonowych). Wpływa to bardzo korzystnie na poprawę płynności finansowej i elastyczne zarządzanie budżetem. Sprzedający natomiast odnotowuje wzrost sprzedaży, dostarcza konkurencyjną ofertę (rozbudowaną o innowacyjne i wygodne metody płatności), nie ponosi ryzyka nieopłaconych faktur oraz nie zamraża aktywów. Buy now, pay later, zdecydowanie jest skutecznym narzędziem służącym do zachowania płynności finansowej także dla sprzedawców, z kolei mechanizm odroczonych płatności pozwala wielu firmom na osiąganie nowych celów i dynamiczny rozwój biznesu – dotychczas hamowany przez niewystarczające środki lub ryzyko utraty płynności finansowej.

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here