Reklama internetowa

Obecnie niemal każda firma promuje swoje usługi czy też produkty w sieci. Samo posiadanie strony internetowej to zdecydowanie za mało – musimy ją jeszcze aktualizować w taki sposób, aby znajdowały się na niej informacje niezbędne dla potencjalnych klientów. Co więcej, marketing internetowy tak naprawdę niejedno ma imię. Czy warto postawić na samodzielne tworzenie reklamy w sieci, czy też lepiej zlecić to zadanie profesjonalnej agencji reklamowej?

Nie tylko strona internetowa

Na początku musimy przede wszystkim zastanowić się, kto w naszej firmie będzie odpowiedzialny za marketing internetowy. Większe podmioty zatrudniają specjalistów do spraw marketingu, jednak małe, lokalnie działające firmy zwykle nie mogą sobie pozwolić na taki krok. Tymczasem reklama internetowa jest bardzo ważna dla każdego, a nie tylko dla dużych korporacji. W związku z tym musimy zastanowić się, kto w ogóle powinien zajmować się marketingiem internetowym. Czasami robi to właściciel firmy, niemniej jednak musi on dysponować odpowiednią ilością wolnego czasu. Zadanie to możemy także zlecić pracownikowi. Często odpowiedzialne za marketing internetowy są sekretarki, jednak muszą one posiadać wiedzę i doświadczenie w tej materii. Nie chodzi bowiem o to, aby opracowywać wyłącznie wpisy na stronę internetową czy na portale społecznościowe. Marketing internetowy to także reklama w Google Ads, content marketing, SEO czy też SEM – w działaniach związanych z pozycjonowaniem pomoże Ci agencja SEO.

Współpraca z agencją

Wiele firm decyduje się na nawiązanie współpracy z profesjonalną agencją marketingową. Takie rozwiązanie pozwala powierzyć kwestie reklamy internetowej osobom, które doskonale się na niej znają. Dzięki temu można zaoszczędzić sporo czasu, a co więcej mieć pewność, że nasza firma będzie dobrze wyglądać i funkcjonować w sieci. Niemniej jednak współpraca z agencją marketingową ma również swoje minusy. Podstawowym jest fakt, iż takie rozwiązanie może nas sporo kosztować. Szacowane koszty samego pozycjonowania strony to około 2-4 tysięcy złotych. Dodatkowo dochodzą jeszcze inne formy reklamy internetowej. Roczna współpraca z agencją może nas więc kosztować nawet kilkanaście tysięcy złotych. Co więcej, do współpracy musimy wybrać firmę, która cieszy się uznaniem wśród klientów i dobrą renomą. Powierzając kwestie marketingu internetowego osobie niekompetentnej możemy przysporzyć sobie więcej kłopotów, niż pożytku.

Co wybrać?

Jeśli właściciel firmy ani żaden jej pracownik nie zna się na marketingu internetowym, lepiej postawić na współpracę z agencją. Niemniej jednak musimy wybierać firmy zaufane, które świadczą najwyższej jakości usługi. Nie stawiajmy na freelancerów – choć finalnie współpraca z nimi wychodzi taniej, to nigdy do końca nie wiemy, jakie będą efekty ich pracy. Pamiętajmy, że na dobrą reklamę w internecie powinny zdecydować się nie tylko nowo powstałe podmioty, ale także takie, które wcześniej nie przywiązywały zbyt dużej wagi do promocji w sieci. Dziś bowiem trudno mówić o chęci osiągnięcia sukcesu, jeśli nie reklamujemy się w internecie.

[Głosów:1    Średnia:1/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here