Projektowanie stron internetowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Wiele osób (zupełnie niesłusznie) uważa, że zajmują się tym profesjonalni informatycy. Tymczasem, zaprojektowanie strony internetowej to zadanie dla specjalistów ze zgoła innej branży, w której liczy się nie tylko wiedza informatyczna, ale raczej: marketing, psychologia odbioru, projektowanie wizualne. Dopiero połączenie tych dyscyplin pozwala zaprojektować stronę, która będzie łatwa w odbiorze, prosta w nawigacji oraz skuteczna w pełnieniu funkcji marketingowych. Poniżej rozwiniemy ten temat.
Strona–wizytówka. Czyli kilka porad dla właścicieli niedużych przedsiębiorstw
Rozmiar strony internetowej dedykowanej do twojej firmy zależy bezpośrednio od jej charakteru. Wiele przedsiębiorstw – zarówno tych produkcyjnych jak i usługowych – nie potrzebuje dysponować dużą stroną internetową z licznymi podstronami, odsyłaczami, hiperłączami lub innymi. Chodzi wówczas przede wszystkim o stworzenie strony-wizytówki, która pomagałaby potencjalnym zainteresowanym klientom nawiązać kontakt z firmą.
Jeśli poszukujesz pomocy w zaprojektowaniu takiej strony internetowej, wówczas radzimy sięgnąć po pomoc firm specjalizujących się w wykonywaniu autorskich projektów – zarówno odnośnie samych stron, jak i umieszczanych na nich grafik. Tak zaprojektowana strona, choć dość oszczędna w treści, powinna być wygodna w czasie przeglądania oraz zgodna z podstawowymi zasadami użyteczności – tzw. User Experience.
Strony wizerunkowe – sprawna pomoc w ich zaprojektowaniu
Strony wizerunkowe są nastawione na bardziej rozbudowaną i szczegółową prezentację profilu przedsiębiorstwa. Strony takie dedykowane są dla przedsiębiorstw różnych rozmiarów i branż, które stawiają na marketing internetowe i aktywną ekspozycję swojej marki w sieci. Poszukując projektantów takiej strony internetowej, warto zwrócić uwagę, czy oferują oni następujące rodzaje usług.
Przede wszystkim – istotne są elementy projektowania graficznego. Chodzi nie tylko o sam dobór materiałów wizualnych, zaprojektowanie struktury strony, metod jej nawigacji oraz specyfikacji poszczególnych podstron. Warto także zwrócić uwagę, jaki rodzaj treści wizualnych znajduje się w „repertuarze” grafik używanych przez daną firmę.
Strony firmowe – czym powinny się wyróżniać? O najważniejszych sprawach w ich projektowaniu
Strony internetowe firmowe to po prostu pełen zakres informacji na temat danego przedsiębiorstwa, podany w formie internetowej witryny. Czym się wyróżnia strona firmowa w porównaniu do poprzednich propozycji? Przede wszystkim obfituje w moduły, odsyłacze, a także – pozwala na jej dalsze rozbudowywanie, zgodnie ze zmieniającym się profilem przedsiębiorstwa.
Istotny jest także wygląd strony – w o wiele większym zakresie niż we wcześniej omówionych przypadkach. Przede wszystkim – wszystkie podstrony powinny być autorsko zaprojektowane i utrzymane w podobnej tonacji estetycznej i stylistycznej.
Szczególnie ważna jest również optymalizacja treści pod kątem zasad SEO. Chodzi o stosowanie się do podstawowych zasad odnośnie tworzenia i prezentowania treści pisanych, by możliwie jak najbardziej zwiększały ruch na naszej stronie.