Większe przedsiębiorstwa od dawna korzystają z dobrodziejstw oferowanych przez systemy CRM, takie jak najpopularniejszy na świecie system Salesforce, który na polskim rynku wdraża firma Craftware. Małym i średnim firmom zdarza się jednak przegapić optymalny moment, w którym to narzędzie staje się niezbędne, by nie być zdystansowanym przez konkurencję. Dowiedz się, kiedy wdrożenie CRM z pewnością pomoże Twojemu biznesowi.
1. Odchodzący klienci
Zacznijmy od zgodnej z nazwą roli systemów CRM, czyli budowaniu relacji z klientami. Pozyskanie nowego klienta jest średnio 5 razy droższe niż utrzymanie dotychczasowego, dlatego w wielu firmach skuteczna sprzedaż zależy od lojalności konsumentów. Twoi klienci odchodzą i nie wiesz, jakie są tego powody? Wdrożenie CRM pozwoli Ci je poznać, a także da szereg narzędzi, które pozwolą szybko zwiększyć lojalność klientów, a co za tym idzie sprzedaż.
2. Sprzedaż stojąca w miejscu
Jeśli mimo pozyskiwania nowych leadów i dobrej oferty Twoja sprzedaż stoi w miejscu, prawdopodobnie błąd pojawia się na którymś z etapów procesu sprzedażowego. Wdrożenie systemu CRM pozwoli lepiej poznać klientów, udoskonalić i ujednolicić proces sprzedaży, a w konsekwencji zwiększyć i przyspieszyć konwersję leadów. Przykładowo, klienci którzy zdecydowali się na wdrożenie systemu Salesforce osiągają w średnio 44% wyższą efektywność sprzedaży!
3. Problemy z obiegiem informacji wewnątrz firmy
Kolejnym symptomem oznaczającym, że Twój biznes potrzebuje nowoczesnego systemu CRM jest kiepski obieg informacji wewnątrz przedsiębiorstwa. Prawdopodobnie poszczególne działy i zespoły nie mogą przekazywać sobie danych w zadowalającym tempie, bo Twój biznes zbytnio się rozrósł. Skrojony na potrzeby firmy system CRM rozwiąże ten problem, bo wszystkie firmowe aktywności odbywać się będą z poziomu jednego narzędzia.
4. Nieefektywne działania marketingowe
System CRM pomoże Ci również w efektywnych działaniach marketingowych w modelu B2B i B2C. Koniec z „przepalaniem” budżetu na nieskuteczne kampanie. Wdrożenie CRM pozwala na wielokanałową, spersonalizowana komunikację z klientami i analizę wyników kampanii w czasie rzeczywistym, a więcej modyfikację strategii na skuteczniejszą.
5. Niska efektywność pracowników
Nawet jeśli sprzedaż kształtuje się na zadowalającym poziomie, niekoniecznie dział sprzedaży wykorzystuje swój potencjał. Dzięki automatyzacji procesów, szybszemu obiegowy informacji i doskonałym narzędziom sprzedażowym, jakie oferuje system CRM, Twój biznes może rosnąć jeszcze szybciej!